Programe, Proiecte, Relatii internationale

tipareste trimite pe mail

 Proiectul LIFE08 INF/RO/000507 PROMOTING GREEN PRODUCTS - GREEN PRO

Detalii

Autor: APM Bacău,
Adăugat: 2010-08-18 11:09:36
Ultima actualizare: 2013-04-04 08:48:01

 

 

 

Dati click pe imagine pentru a vizita site-ul www.greenpro.ub.ro

 

PROMOVAREA PRODUSELOR VERZI

Campanie pentru eco-produse si eco-servicii

Proiectul isi propune sa realizeze o campanie pentru produsele si serviciile care indeplinesc criteriile dezvoltarii durabile, altele decet acele produse care au eticheta ecologica, precum si sa realizeze o “lista neagra” a acelor produse care desi isi fac reclama ca sunt produse ecologice, nu indeplinesc nici unul din aceste criterii.

Este necesar, datorita faptului ca in ultimul timp se promoveaza produsele ecologice, o constientizare a consumatorului in ceea ce priveste aceste produse.

Partenerii proiectului :

UNIVERSITATEA VASILE ALECSANDRI BACAU - beneficiar coordonator

CAMERA DE COMERT SI INDUSTRIE BACAU – partener asociat

AGENTIA  PENTRU PROTECTIA MEDIULUI BACAU – partener asociat

SC EUROPEAN FOCUS CONSULTING SRL – partener asociat

1 TV BACAU – Romania – partener asociat

 

Bugetul total  al proiectului este de 1.269.503  euro, din care contributia CE este de

618.700 euro, insemnand 50% .

Durata proiectului : 1 ianuarie 2010-30 aprilie 2013.

Costul total al implementarii activitatilor proiectului pentru APM Bacau  este de 57.849 euro.

Contributia APM Bacau: 29.188 euro (50% din valoarea totala), insemnand cheltuielile eligibile.

Datorita agravarii deteriorarii mediului, omenirea a devenit din ce in ce ,mai constienta ca fara o atitudine ferma si o mai mare grija fata de mediu, specia umana va ajunge in stadiul de extinctie in viitorul destul de apropiat.

Folosirea irationala a resurselor naturale au dus la degradarea din ce in ce mai accentuata a mediului inconjurator, ceea ce impune masuri ferme de protectie deoarece unele zone au ajuns la stadiul de a nu mai putea fi regenerate. Piata ar putea, de exemplu, sa impuna orientarea producatorilor in obtinerea de produse ecologice.

Tendinta in statele membre ale Uniunii Europene, este de a folosi produse si servicii “prietenoase mediului”.

Obiectivul general al proiectului este realizarea unei campanii de constientizare pentru promovarea eco-produselor si eco-serviciilor insemnand cresterea gradului de recunoastere si de preferinta in randul consumatorilor.

Obiectivele specifice sunt:

  • cresterea constientizarii consumatorilor asupra eco-produselor si eco-serviciilor;
  • cresterea gradului de recunoastere a eco-produselor si eco-serviciilor impotriva produselor cu impact negativ asupra mediului;
  • cresterea preferintelor consumatorilor asupra eco-produselor si eco-serviciilor aratandu-le adevaratele beneficii( financiar, de mediu).

Proiectul propune o analiza a necesitatilor pietii si identificarea acelor eco-produse si eco-servicii care vor fi incluse intr-o “lista verde”, promoverea acestor produse si constientizarea consumatorilor, dar si producatorilor asupra importantei lor.

La nivel national, pe linie de mediu, se promoveaza prodúsele si serviciile prietenoase mediului, reducerea efectelor schimbarilor climatice, achizitiile verzi si prodúcele care au eticheta ecologica.

Prin urmare, aceasta campanie urmeaza strategia nationala de reducere a activitatilor cu impact negativ asupra mediului si folosirea acelor produse care se conformeaza normelor de mediu in vigoare.

Activitatile proiectului sunt:

  • studiu de piata pentru identificarea eco-produselor si eco-serviciilor;
  • completarea unei ”liste verzi” care sa contina toate eco-produsele/serviciile identificate si o “lista neagra” cu produsele/serviciile care nu corespund;
  • cresterea nivelului de constientizare in randul producatorilor si consumatorilor in ceea ce priveste eco-produsele/serviciile;
  • analiza si compararea eco-produselor/serviciilor fata de cele ne-ecologice;
  • crearea unei baze de date cu toate eco-produsele/serviciile;
  • crearea unui site de promovare a eco-produselor/serviciilor;
  • implementarea unei campanii de constientizare, bazata pe un plan integrat de comunicare cu actiuni de creare de filme, distribuire de fluturasi, aparitii media, plasare standuri de informare in super market-uri;
  • organizare de evenimente informative;
  • instruirea personalului prin seminarii si ghiduri;
  • promovarea unui premiu european pentru afaceri prietenoase mediului;
  • diseminarea rezultatelor proiectului;
  • managementul de proiect.

Rezultate asteptate :

  • cresterea gradului de cunoastere si preferinta a consumatorilor pentru eco-produse/servicii;
  • cresterea interesului producatorilor pentru aceste eco-produse/servicii;
  • vizitarea site-ului proiectului;

Impactul acestor produse asupra mediului va deveni nesemnificativ, deci va creste gradul de protectie a mediului, iar datorita tehnicilor folosite in crearea lor vor avea un impact pozitiv asupra calitatii vietii, vor contribui la diminuarea efectelor schimbarilor climatice, vor duce la idei inovative.

Managementul proiectului se realizeaza de catre beneficiarul coordonator, care este responsabil legal si financiar in fata Comisiei Europene.

Durata proiectului este de trei ani (ianuarie 2010 – 30 aprilie 2013), pe parcursul carora vor fi trimise trei rapoarte financiare si tehnice la Comisia Europeana.


X

Clic aici pentru a închide harta



Alegeți un județ de pe hartă pentru a fi redirecționat spre autoritatea locală.